Monday 2 April 2018

TIMBUNAN TANAH RIZAB

Seminggu dua ni tukang hanya menyiapkan retaining wall untuk menimbun tanah rizab parit di belakang rumah. Tanah yg curam perlu ditimbun dan retaining wall setinggi lapan kaki telah dibina. Bolehlah nanti digunakan sikit2 untk bercucuk tanam.
Sebanyak 9 buah lori tayar 6 digunakan untuk menimbun
            8 pallet bata simen digunakan.
         Ada lagi lebihan tanah dalm 30 kaki


5 comments:

  1. Rumah di mana tuan? Rumah sy pun masih dlm proses pasang atap. Tp atapnya belum beli sbb modal dah kering. Claim yg first pun baru hantar, entah bila dapat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pok Nik duduk mana ? Nama macam orang klate. saya duk kb baru dalam proses beli tanah dan buat rumah sendiri juga

      Delete
  2. Hampir dengan bandar Kuantan tuan..oklah tu dah hantar claim yg pertama..saya masih jauh lagi nk claim..dokumen perjanjian pun x dpt ditandatangani lg sebb LPPSA trsalah buat surat kelulusan. Kena tggu surat yg baru ,dahlah tempoh unk lulus ambil masa 3 bulan..sebb file hilg kt LPPSA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa keluasan rumah tuan ya ? dari awal saya baca 4000sqft lebih. kemudian tulis 3000 sqft. saya jalan cerita macam tuan juga. dalam proses beli tanah guna lppsa dan kemudian baru buat rumah dengan lppsa juga Insyaallah

      Delete
  3. Ooo..saya pun tak trperasan jika ada percanggahan..sebenarnya maksud saya keluasan berdinding adalah 3000kp dan dicampur dengan keluasan porch serta beranda adalah 4000kp.

    ReplyDelete